Відділ освіти Чернівецької районної державної адміністрації

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу для дітей з ООП під час карантину

Для того, щоб реалізувати освітній процес та завдання індивідуальних освітніх програм для осіб з особливими освітніми потребами та організації дистанційного навчання у період введеного карантину пропонується запроваджувати елементи дистанційної роботи шляхом застосування технічних та інформаційних засобів: електронної пошти, соціальних мереж, засобів онлайн зв’язку, освітніх онлайн платформ, Інтернет-ресурсів.

Слід зазначити, що освітній процес учнів з особливими освітніми потребами потрібно базувати на положеннях дидактики, психології, методики, підборі оригінальних завдань і видів діяльності, моделюванні творчої діяльності учнів з урахуванням створення умов для розвитку мовних, соціальних, громадянських, здоров’язбережувальних та інших компетентностей, визначених навчальними програмами.

Для реалізації поставлених завдань та цілей вчителям  та асистентам вчителів  інклюзивних класів слід проаналізувати індивідуальну програму розвитку дитини, календарно-тематичне планування, визначити теми для вивчення у дистанційному режимі, розробити тематичні завдання в системі онлайн в межах встановленого навантаження. Організовуючи дистанційне навчання для осіб з особливими освітніми потребами, варто пам’ятати, що форму, обсяг, структуру, зміст завдань вчителі  обирають на власний розсуд використовуючи різноманітні методи і прийоми навчання.

З метою виконання індивідуальної програми розвитку і відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини рекомендується використовувати: відеозаписи уроків, занять,  різні освітні веб-ресурси та онлайн-платформи, віртуальні класні кімнати, мультимедійні матеріали, навчальні відеофільми, мультфільми, інтерактивні корекційно-розвиваючі вправи та ін.

Пам’ятаємо, що діяльність дитини з особливими освітніми потребами оцінюється не лише з позиції набутих знань, а насамперед – з позиції прогресивного розвитку. Отже, для успішної реалізації дистанційного навчання надзвичайно важливим є: залучення батьків до освітнього процесу, консультування їх щодо особливостей виконання запропонованих завдань, повторення та актуалізація раніше вивченого матеріалу, урахування індивідуальної працездатності дитини відповідно до стану її здоров’я, моніторинг динаміки втомлюваності, дотримання охоронного режиму, позитивні емоції педагогів та батьків.

Рекомендовані Інтернет-джерела для організації освітнього процесу:

https://ranok.com.ua

https://dostupnaosvita.com.ua/video-lessons

https://childdevelop.com.ua

https://learningapps.org/index.php?overview&s=&category=0&tool=

https://naurok.com.ua/

https://osvitoria.media/

https://jmil.com.ua/2020-1

http://kazkar.info/

http://abetka.ukrlife.org/

https://chudo-udo.com/ot-4-do-6-let

https://www.youtube.com/user/plusplustv/videos

https://osvita.ua/shool/inclusive_education

https://osobluvadutuna.com.ua

https://vseosvita.ua

https://logopedija.at.ua

https://irina-logo.at.ua

https://abcd-logoped.at.ua

https://www.youtube.com/playlist?list=PLHDk0PxxAP_Kv4eKqov7VoPm0-Xhn9yEO

https://www.youtube.com/user/SonechkoProject

https://www.youtube.com/watch?v=7sVAbMdmpxE

https://www.facebook.com/PediatricOccupationalTherapySolutions/

https://www.facebook.com/www.logoplanet/