Підготовка до школи
Портрет випускника дитячого садка 
Вправи на підготовку руки дитини до письма
Шляхи забезпечення наступності в роботі ЗДО і школи у підготовці дитини до навчання
Перехід від дошкільного до шкільного віку дитини називають малою кризою, критичним віком. Пристосування шестирічних дітей до шкільного життя залежить від сформованості в них готовності до навчання у школі. А засвоєння програмового матеріалу в першому класі вимагає від шестирічного учня такого рівня загально психічного розвитку, який би допоміг дитині успішно включитись у навчальний процес і адаптуватись до нього.
Проблема наступності між дошкільною, початковою, середньою ланками-одна зі складних проблем загальної освіти треба розглядати наступність як забезпечення безперервної освіти з урахуванням самоцінності певного віку, як перспективність розвитку особистості. На сучасному етапі розвитку суспільства держава визнає пріоритетну роль дошкільної освіти. Згідно із Законом України «Про дошкільну освіту» вона є обов’язковою первинною складовою системи безперервної освіти. Бо для успішного навчання у школі і для всього подальшого життя людини особистісний розвиток у дошкільному віці має велике значення. Підготовка дитини до навчання у школі – важливе завдання дошкільного виховання, що пов’язане з питанням наступності в роботі дошкільного навчального закладу і школи, дошкільної і початкової освіти.
Наступність у навчанні – це установлення необхідного зв’язку та правильне співвідношення між частинами навчального пер мета на різних ступенях його вивчення. Наступність передбачає послідовність, систематичність подачі та засвоєння нового навчального матеріалу з опорою на вивчений, з урахуванням рівня розвитку учня.
Двосторонній зв'язок ЗДО та ЗЗСО здійснюється в наших установах за такими напрямами:
- Між педагогічними колективами:
- взаємовідвідування занять і уроків;
- спільні педради, консультації, семінари.
Ці заходи дають можливість вихователям і вчителям взаємозбагачуватись знаннями стосовно програмових вимог, форм і методів роботи з дітьми в ЗДО та школи; виявляти недоліки що заважають здійсненню наступності в роботі, визначати способи вдосконалення навчально-виховної роботи.
- Між дитячими ЗДО та школи:
- екскурсії;
- свята;
- виставки;
- розваги.
Таке спілкування позитивно впливає на взаємовідносини між дітьми на формування правильних взаємин, культури поведінки, дисциплінованості, почуття обов’язку та інших якостей, потрібних майбутнім учням.
- Спільна робота ЗДО ЗЗСО з батьками,
- тематичні виставки,
- консультації,
- лекторії,
- спільні виховні заходи.
Аналізуючи потреби та бажання батьківстає зрозумілим, що дуже важливим є те, щоб вони чули про вирішення проблем виховання та навчання не лише від вихователів але й від майбутнього вчителя..
Роботу по забезпеченню наступності в навчально-виховному процесі ЗДО і школи можна починати з укладання угоди між освітніми закладами; вона укладається до 01.09.кожного року і обумовлює подальші відносини між двома установами.
Відповідно до цього вЗДО в річний план роботи, як його частина, вноситься план заходів які розробляються директором, вихователем-методистом, заступником директора школи. Заходи плануються на весь рік і передбачають визначення перспектив розвитку. По ЗДО видається наказ «Про перспективність і наступність у роботі закладу дошкільноїосвіти і початкової школи.»
Першого вересня кожного року діти старшої групи можуть приймати участь в шкільних урочистостях до Дня знань, учні першого класу запрошуватися на святкування певних заходів, які відбуваються у садочку.Можуть бути запрошені також директор та заступник школи, вчитель першого класу та майбутній вчитель. І дошкільнята і першокласники отримають позитивний заряд енергії, досвід, поспілкуються в неформальному оточенні. Вчорашні дошкільнята, а тепер вже учні пишаються своїм новим статусом, тому охоче розповідають своїм друзям-дошкільнятам про власні враження.. Уже в жовтні на перших батьківських зборах батьки старшої групи повинні знайомитися з програмою, завданнями, які будуть вирішуватися протягом навчального року, також знайомляться зі своїм майбутнім учителем.
Протягом жовтня – листопада вчителі початкової школи можуть проводити для вихователів старшої групи низку відкритих уроків, а вихователі давати відкриті заняття для вчителів. Таке перехресне відвідування спільне обговорення напрямів роботи сприяє більш тісному контакту між педагогічними колективами, дає можливість визначити хто з дітей і якої допомоги потребує в індивідуальному плані, які конкретні поради саме на цьому етапі підготовки дитини до навчання надати батькам.
Наступний крок – дошкільники на позакласних заходах школи, на святі квітів, спільне оформлення виставки дитячих малюнків осінньої тематики тощо.
Планом спільної роботи мають бути передбачені семінари - практикуми, міні педради, розроблення методичних рекомендацій.
В плані заходів щодо забезпечення наступності в роботі ЗДО та школи слід передбачати екскурсії до школи. Вони будуть ознайомлюватись із внутрішнім приміщенням школи, кабінетами, класом, в якому працює їх майбутній вчитель, відвідуватимуть бібліотеку, спортивну залу. Пізніше для дітей старшої групиможна буде провести фізкультурне заняття вчителем школи та показати частину уроку з трудового навчання.
З боку майбутнього вчителя має здійснюватись тісна співпраця як з вихователем старшої групи так із батьками її вихованців разом з консультаціями з боку вихователів,вчителю слід регулярно консультувати батьків, знайомити їх з портретом майбутнього першокласника, висвітлювати різні проблеми виховання та навчання.
Така тісна співпраця двох освітніх закладів, наступність в їх роботі дозволяє досягати високого рівня адаптації дітей – дошкільників до нових умов, до нового статусу школяра.